W tej części portfolio prezentuję zaprojektowane znaki (loga, sygnety i monogramy) w wersji achromatycznej.
Logo (skr. od logogram lub logotyp) w jego skład wchodzi znak graficzny – sygnet oraz część typograficzna, nazwa – czyli logotyp. W parze sygnet i logotyp składają się na komunikację wizualną marki, chociaż każdy z nich z osobna pełni inne funkcje. Logo może składać się z samej części typograficznej lub z samego sygnetu.
Sygnet – symbol graficzny, który jednoznacznie kojarzy się z daną marką, firmą lub organizacją. Znajduje się obok logotypu. Sygnet stanowi część logo i podobnie jak w przypadku logotypu może funkcjonować samodzielnie.
Monogram (z gr. monos, pojedynczy oraz gramma, znak, litera) – litera lub kilka liter powiązanych kompozycyjnie. W przypadku osób są to pierwsze litery imienia (lub imion) i nazwiska. W przypadku firm o kilkuwyrazowych nazwach monogram składa się zazwyczaj z pierwszej litery każdego słowa.
1. GZ: Gonia Zduńczyk
2. Premium Partners
3. DP
4. PS: People Service
5. RS: Rafał Szymański
6. RS
7. Studio Melange
8. MM: Małgorzata Mikołajczyk
9. Marka Eksperta
10. PB
11. BC: Bożena Cichecka
12. IDACO
13. Święta Grają
14-15. Radio Smooth Jazz Cafe
16. Younicorn
17-18. Kreska Studio
19. Europejskie Centrum Komunikacji i Kultury im. F. Chopina
20. KO
21. Chemman
22. Option One
23. Value Coaching
24. MS: Marcin Skorupski
25. MJ: Monika Jaromska
26-27. Unilab
28. Madissa
29. Stunnel
30. Halo
31. Love Songs
32. Premium Telemarketing
33. Komarko
34. ALAB Laboratoria
35. ALAB
36. Imperiał Biuro Rachunkowe