Loga, sygnety i monogramy
Loga, sygnety, monogramy pracują nad „pozycjonowaniem marki”. Przewijają się przez całą komunikację w firmie – zarówno wewnętrzną jak i zewnętrzną.
Są jak stemple, które firma wszędzie po sobie pozostawia, np. na wizytówkach, w internecie, na produktach, czyli w świadomości Klientów.
Poprzez emocje potrafią tworzyć więź pomiędzy Klientami a produktem czy proponowaną usługą.
Budowanie marki to coś więcej niż dobre logo. Ale dobre logo to mocny krok, oferujący wiele możliwości, aby informować o cechach, które są reprezentatywne dla Twojej firmy.
Logo (skr. od logogram lub logotyp) to unikalny znak graficzny będący częścią identyfikacji wizualnej. W jego skład wchodzi znak graficzny – sygnet oraz część typograficzna, nazwa – czyli logotyp. W parze sygnet i logotyp składają się na komunikację wizualną marki, chociaż każdy z nich z osobna pełni inne funkcje. Logo może składać się z samej części typograficznej lub z samego sygnetu.
Sygnet – symbol graficzny, który jednoznacznie kojarzy się z daną marką, firmą lub organizacją. Znajduje się obok logotypu. Sygnet stanowi część logo i podobnie jak w przypadku logotypu może funkcjonować samodzielnie.
Monogram (z gr. monos, pojedynczy oraz gramma, znak, litera) – litera lub kilka liter powiązanych kompozycyjnie. W przypadku osób są to pierwsze litery imienia (lub imion) i nazwiska. W przypadku firm o kilkuwyrazowych nazwach monogram składa się zazwyczaj z pierwszej litery każdego słowa.